torsdag 29 september 2011

Höst med stora steg

För den som inte redan märkt det så är hösten här. Plötsligt och smygande på samma gång.

Hösten 2011 innebär ett stort litet steg för mig, bloggaren, arbetaren, familjefadern, husägaren och den inomkristne sökaren. Kursen med stort K har nämligen börjat, äntligen också för mig. Stort K som i Kristus och Kyrkan, Kroppen och Konungen.

Två kvällar har jag haft förmånen att delta hittills. Jag ser fram mot nästa. Kursen kunde gärna fått gå fortare men vissa saker ska få ta tid. Det visar inte minst mina tidigare erfarenheter över samfunds- och bekännelsegränserna.

Finns då glöden och övertygelsen kvar? Jodå, i en andra fas och med ett större lugn i själen. Tack och lov.

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig vandring.

    När är det då tänkt att du upptas?

    SvaraRadera
  2. Kursen är på fyra terminer. Inga andra datum är satta.

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill delta i processen med en kommentar. Jag granskar alla kommentarer innan publicering. Välkommen!