söndag 23 december 2012

Tre fjärdedelar

Det inre av Antarktis är meteorologiskt en öken. Det finns gott om vatten i form av snö och is men nederbörden är starkt begränsad. Förmodligen gör den låga medeltemperaturen dessutom luften synnerligen torr.
 
Vintern är över oss. Inte för att vi är i närheten av de extremvärden som råder i Antarktis men ökenvandringen och iskylan i vinden påminner tillsammans om Antarktis. Dessbättre har jag varma hemförhållanden men jullovet från min älskade kurs är en ökenvandring. Tack och lov för det korta avståndet mellan mässorna under helgerna!
 
Tre fjärdedelar av kursen är klara. En termin kvar, med början första veckan i januari. Jag ser fram emot detta men först ska helgerna avnjutas, helgerna där Ankomsten och Närvaron är så påtagliga.
 
Och så kommer nyår. Inför 2012 lovade jag i tysthet att detta år skulle bli det sista hela år som jag vandrade med protestantiskt medlemskap. Vågar jag lova att jag ska inleda 2013 som protestant men avsluta det som katolik?
 
 
PS
Jag vill passa på att önska alla följare och läsare en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill delta i processen med en kommentar. Jag granskar alla kommentarer innan publicering. Välkommen!