söndag 4 april 2010

Natten ljuder: KRISTUS ÄR UPPSTÅNDEN!

Idag ropar våra bröder och systrar i hela världen dessa unbderbara, heliga ord: KRISTUS ÄR UPPSTÅNDEN! JA, HAN ÄR SANNERLIGEN UPPSTÅNDEN!

Påsktiden är inne och glädjen, ljuset och hoppet tar över. "Livet vann, dess namn är Jesus."

För egen del inledde jag Påskens glädje genom att för första gången delta i vaka och mässa i en av Sveriges större katolska kyrkor. Ett så underbart möte! Två och en halv timme av närvaro, nåd, undervisning och gemenskap. Tack alla ni, bröder och systrar som jag inte kan nämna vid namn, men som tyst och enkelt välkomnade mig i er gemenskap och på så sätt lät mig få veta ännu lite mer om de traditioner som jag söker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill delta i processen med en kommentar. Jag granskar alla kommentarer innan publicering. Välkommen!