söndag 11 april 2010

Streck i debatten - tillbaka till ursprunget

Här skulle egentligen publicerats en uttömmande refelektion om hoppet i den mörka och sjuka natten, men med anledning av vad jag läste på bloggen Oroa dig inte - Gud finns nog! så väljer jag att länka till nämnda blogg och hänvisa till inlägget där, samt till biskop Anders brev till Sveriges katoliker.

Detta innebär för min del streck i debatten - åtminstone tillfälligt - kring de avskyvärda sexövergreppen. Låt mig stänga med att säga att det vore allvarligt om Stockholms katolska stift annat än ytterst tillfälligt skulle välja att lägga locket på.

Nu tänker jag, trots den rådande nattens mörker, sjukdomssymptom och kyla, ägna denna blogg till det syfte den öppnades i.

Välkomna att läsa och kommentera vidare!

2 kommentarer:

  1. Hej Liborius!

    Jag gillar din blogg för att den är så ärlig och självutlämnande och därför har jag lagt till din blogg bland mina favoriter.

    God fortsättning i påsktiden önskar: Dåren

    SvaraRadera
  2. @Dåren:

    Tack för din uppskattande kommentar. Jag tar den till mig och fortsätter i samma stil.

    När du kallar dig dåre kommer jag att tänka på en strof ur en text av Steven Curtis Chapman: "I am a fool, but I'll be a fool for the King of love".

    Den strofen har betytt mycket för mig!

    Frid!

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill delta i processen med en kommentar. Jag granskar alla kommentarer innan publicering. Välkommen!